Το BLOD είναι μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Μποδοσάκη που αποσκοπεί στη διάδοση της επιστημονικής γνώσης και του πνευματικού προβληματισμού, μέσω του διαδικτύου. Από το 2011,Το blod.gr συγκεντρώνει, καταγράφει και προβάλλει αυτούσιες, επιλεγμένες ομιλίες, διαλέξεις και εκδηλώσεις από όλο το φάσμα της επιστημονικής και πνευματικής μας ζωής και εμπλουτίζεται διαρκώς με την πολύτιμη συνδρομή όσων εργάζονται για τη διάχυση της γνώσης. Φιλοδοξεί έτσι να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τα μέλη της επιστημονικής κοινότητας και να εξελιχθεί σε έναν πραγματικό «κόμβο» διεπιστημονικού και πνευματικού διαλόγου, ανοιχτό σε κάθε χρήστη του διαδικτύου που επιθυμεί να διευρύνει τους γνωστικούς του ορίζοντες
Στις επιδρομές των Τούρκων στις ελληνικές συνοικίες της Κωνσταντινούπολης τη νύχτα της 6ης Σεπτεμβρίου, έχασαν την ζωή τους περίπου τριάντα Έλληνες, πάνω από διακόσιες γυναίκες έπεσαν θύματα βιασμού, ενώ τα καταστήματα της ελληνικής κοινότητας ισοπεδώθηκαν από τον όχλο. Τα Σεπτεμβριανά ήταν η αρχή του τέλους για την ελληνική κοινότητα της Πόλης. Σύμφωνα με ιστορικούς και μελετητές, ήταν ένα καλά οργανωμένο σχέδιο….
Βούλγαροι αρχαιολόγοι πρόσφατα ανακάλυψαν τον τάφο ενός πρώην άγνωστου αριστοκράτη του 14ου αιώνα, απόγονο της δυναστείας των Βυζαντινών Ελλήνων Παλαιολόγων, στο φρούριο της ελληνικής πόλεως Καλή Άκρα στην ακτή της Μαύρης Θάλασσας της σημερινής Βουλγαρίας, όπως δήλωσε το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο της Βουλγαρίας .
Έζησε μόνο 34 χρόνια, στην σύντομη ζωή του ο ιδιοφυής νεαρός Μάικλ Βέντρις έδωσε στην χώρα μας 7 αιώνες περισσότερη Ιστορία! από μικρός κλίση στην εκμάθηση γλωσσών, 9 χρονών γνώριζε αρχαία ελληνικά, λατινικά, γαλλικά, γερμανικά, πολωνικά. Το 1936, σε ηλικία 14 ετών έτυχε να ξεναγηθεί από τον ανασκαφέα της Κνωσού Σερ Άρθουρ Έβανς σε μια έκθεση Μινωικής τέχνης και εντυπωσιάζεται, ακούει για πρώτη φορά για την άγνωστη γραφή των Μινωιτών , ο Έβανς την ονόμασε Γραμμική Β, επειδή χρησιμοποιούσε γραμμικούς χαρακτήρες, όχι εικονιστικούς, όπως τα ιερογλυφικά και διέφερε από την ακόμα παλιότερη γραφή, την Γραμμική Α, ολόκληρη η επιστημονική κοινότητα επηρεασμένη από το κύρος του Έβανς δέχεται την γνώμη του ότι δεν είναι Ελληνική, αλλά ξεχωριστή γλώσσα, του Βέντρις γίνεται έμμονη ιδέα να την διαβάσει.
Πελασγοί: Το κοινό όνομα όλων τών προϊστορικών καί προκατακλυσμιαίων Ελληνικών φύλων. Σύγχρονοι ιστορικοί, αρχαιολόγοι και γλωσσολόγοι έχουν προσπαθήσει να συνδέσουν τους «Πελασγούς», έναν όρο με μάλλον ασαφές περιεχόμενο, με διάφορους υλικούς πολιτισμούς, γλωσσολογικές ομάδες κ.λ.π. αλλά πρόκειται περί άλυτου «προβλήματος».
Οι συνεχείς επεξεργασίες των ελληνικών παραδόσεων και μύθων καθιστούν δύσκολο το διαχωρισμό σαφών «αναμνήσεων ιστορικών γεγονότων» και μυθοπλασίας όσον αφορά τις πληροφορίες που δίνουν οι αρχαίοι συγγραφείς για τους Πελασγούς, όπως η Θεσσαλία και η Αττική θεωρούνταν παραδοσιακά ως περιοχές στις οποίες κατοικούσαν Πελασγοί. Γενάρχης των Πελασγών αναφέρεται ο Πελασγός. Με τ’ όνομά του συνδέθηκαν πολυάριθμοι θρύλοι και παραδόσεις.
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ. ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΕΝΟΣ ΑΒΕΒΑΙΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΤΟΥ 5ΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΘΕΡΙΝΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΣΤΗ ΣΥΡΟ
Tη γεμάτη αντιφάσεις σχέση του σύγχρονου Ανθρώπου με την Τεχνολογία
και τα επιτεύγματά της ανέλυσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης
Παυλόπουλος παρουσιάζοντας το βιβλίο του «Από την Βιομηχανική Επανάσταση
στην Τεχνολογική Επανάσταση. Στον Αστερισμό ενός αβέβαιου μέλλοντος»
κατά την τελετή λήξης των εργασιών του 5ου Διεθνούς Θερινού
Πανεπιστημίου στη Σύρο.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην Πινακοθήκη Κυκλάδων παρουσία των Θρησκευτικών και πολιτικών αρχών του τόπου.
Μια πρώτη γεύση πήραν οι προσκεκληµένοι στην πρόβα τζενεράλε του ∆ιεθνούς Φεστιβάλ Εκκλησιαστικού Οργάνου στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Γεωργίου, που φιλοξενήθηκε στην Ερµούπολη
Της Κατερίνας Τζαβάρα
«Μαγεία» µπορεί να σηµαίνει πολλά και διαφορετικά πράγµατα, και αν
κανείς την αναζητά σε πολιτιστικά δρώµενα, ίσως να τη βρει όπου
συντελείται. Κατακαλόκαιρο, βράδυ Σαββάτου στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου
Γεωργίου στην Ανω Σύρο, η προφεστιβαλική εκδήλωση του ∆ιεθνούς Φεστιβάλ
Εκκλησιαστικού Οργάνου «ΑΝΩ» καλλιέργησε ένα εκστατικό κλίµα µε έργα
Ελλήνων και ελληνικής καταγωγής συνθετών. Αριστουργήµατα των ∆ηµήτρη
Αγαθίδη, Γκαετάνο Γκέρκο, Σκαρλάτου Φωτεινού, Παναγιώτη Θεοδοσίου,
Μάρκου Σοφιανόπουλου, Μάχου Παπαδόπουλου, πρίγκιπα Ιωάννη Καρατζά,
Κωνσταντίνου Κ(Χ)αρικιόπουλου και Ιωάννη Σινόπουλου εκτελέστηκαν άψογα
από τη Χριστίνα Αντωνιάδου στο αρχαιότερο εκκλησιαστικό όργανο που
λειτουργεί σήµερα στην Ελλάδα ενώ ερµηνεύτηκαν από τον κόντρα τενόρο
Νίκου Σπανάτη. Αυτό που έκανε µαγική την ατµόσφαιρα είναι ότι πρόκειται
για σπάνια έργα που προσέφεραν στο κοινό µια ασύγκριτη ηχητική εµπειρία
για τον επιπλέον λόγο ότι µπορεί να µην ξανακουστούν.
Απεβίωσε σε ηλικία 72 ετών ο σύνθετης και δεξιοτέχνης του μπουζουκιού Στέλιος Βαμβακάρης, γιος του Μάρκου Βαμβακάρη. Η εξόδιος ακολουθία, θα τελεστεί την Πέμπτη 20 Ιουνίου 2019 στο Γ’ Νεκροταφείο. Ο Στέλιος Βαμβακάρης (2.3.1947-17.6.2019) ήταν λαϊκός μουσικός συνθέτης και δεξιοτέχνης του μπουζουκιού, δευτερότοκος γιος του Μάρκου Βαμβακάρη. Υπήρξε επαγγελματίας μουσικός από την ηλικία των δώδεκα ετών στο πλευρό του πατέρα του Μάρκου, και συνεργάστηκε με σημαντικούς μουσικούς του ρεμπέτικου, όπως ο Παπαϊωάννου, ο Τσιτσάνης, ο Παγιουμτζής και ο Περπινιάδης, καθώς και με εκπροσώπους της λαϊκής και έντεχνης μουσικής σκηνής, όπως ο Γιώργος Ζαμπέτας, η Καίτη Γκρέυ, η Βίκυ Μοσχολιού, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, η Σωτηρία Μπέλλου, ο Παύλος Σιδηρόπουλος, ο Νίκος Ξυλούρης, ο Γιώργος Νταλάρας. Συνέχεια ανάγνωσης Απεβίωσε ο Στέλιος Βαμβακάρης→